Certyfikaty
Egzaminy z języka niemieckiego!
Szkoła języka niemieckiego – Deutsche Schule oferuje zarówno przygotowanie do egzaminów językowych, jak i przeprowadzanie egzaminów jako licencjonowane Centrum egzaminacyjne TELC.
Egzaminy TELC są równoważne z egzaminami przeprowadzanymi przez Instytut Goethego i są akceptowane na niemieckim rynku pracy.
Poziom | A1 | A2 | B1 | B2 | C1 | C2 |
Niemiecki Język ogólny |
Start TELC1
lub Start Deutsch 1 |
Start TELC 2
lub Goethe Zertifikat 2 |
TELC B1
lub Goethe Zertifikat B1 |
TELC B2
lub Goethe Zertifikat B2 |
TELC C1
lub Goethe Zertifikat C1 |
TELC C2
lub Goethe Zertifikat C2 (GDS) |
Kandydaci, przed przystąpieniem do egzaminu językowego powinni:
- odbyć 300 -360 godzin nauki, by przystępować do egzaminu B1
- odbyć do 480 godzin nauki, by przystąpić do egzaminu B2
- odbyć 600 – 720 godzin nauki, by przystąpić do egzaminu C1
Ramy czasowe są orientacyjne. Ważne jest wiele czynników wpływających na intensywność zdobywania wiedzy, jak chociażby kontakt z językiem w kraju docelowym (DACH), który w znacznym stopniu ułatwia, wspomaga oraz przyspiesza naukę.
OPIS POZIOMÓW ZNAJOMOŚCI JĘZYKÓW NOWOŻYTNYCH
WEDŁUG SYSTEMU WYTYCZNYCH RADY EUROPY
DOTYCZĄCYCH NAUCZANIA I UCZENIA SIĘ JĘZYKÓW EUROPEJSKICH – CEF
(Common European Framework of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment)
Użytkownik zaawansowany | C2 | Kursant potrafi zrozumieć praktycznie wszystko co czyta lub słyszy. Potrafi odtworzyć fakty i argumenty z różnych źródeł pisemnych i ustnych streszczając je w sposób zwięzły i spójny. Potrafi wypowiedzieć się spontanicznie, bardzo płynnie i precyzyjnie oraz uwydatnić niuanse znaczeniowe tekstów o złożonej tematyce. |
C1 | Kursant potrafi zrozumieć długie i trudne teksty oraz ukryte w nich podteksty. Potrafi wypowiedzieć się spontanicznie i biegle nie zastanawiając się zbytnio nad doborem słów. Potrafi posługiwać się językiem skutecznie i swobodnie w życiu społecznym, zawodowym lub w czasie studiów. Potrafi budować wypowiedzi na tematy złożone, jasne, o wyraźnej strukturze i wykazać się opanowaniem narzędzi językowych służących organizacji i wewnętrznej spójności dyskursu. | |
Użytkownik samodzielny | B2 | Kursant potrafi zrozumieć zasadnicze aspekty problemów konkretnych lub abstrakcyjnych przedstawionych w tekstach złożonych, w tym dyskusję specjalistyczną dotyczącą własnej tematyki zawodowej. Potrafi porozumieć się na tyle swobodnie i spontanicznie, że rozmowa z rdzennym użytkownikiem języka nie jest w żaden sposób zakłócana. Potrafi wyrazić się w sposób jasny i szczegółowy na wiele tematów, wyrazić opinię odnośnie związanych z nimi, często sprzecznych ze sobą, problemów. Analizując je umie wykazać ich pozytywne i negatywne aspekty. |
B1 | Kursant potrafi zrozumieć zasadnicze punkty rozmowy, gdy używany jest język jasny i standardowy, a rozmowa dotyczy spraw znanych i/lub związanych np. z pracą, szkołą, czasem wolnym. Potrafi sobie poradzić w większości sytuacji, jakie spotyka się w podróży w regionie języka docelowego. Potrafi wypowiedzieć się w sposób prosty i zwięzły na tematy z życia codziennego i dotyczące własnych zainteresowań. Potrafi opowiedzieć wydarzenie, przeżycie osobiste lub sen, wyrazić nadzieję lub cel jak również przedstawić krótko uzasadnienie lub wyjaśnienie dotyczące projektu lub pomysłu. | |
Użytkownik początkujący | A2 | Kursant potrafi zrozumieć pojedyncze zdania oraz wyrażenia często używane i związane bezpośrednio z życiem codziennym (np.: dane o sytuacji osobistej i rodzinnej, zakupy, najbliższe otoczenie, praca). Potrafi się porozumieć w trakcie wykonywania zadań prostych, codziennych, wymagających jedynie bezpośredniej i prostej wymiany informacji na znany temat. Potrafi opisać za pomocą prostych środków swoje wykształcenie, swoje bezpośrednie otoczenie i wypowiadać się na tematy związane z niezbędnymi potrzebami. |
A1 | Kursant potrafi zrozumieć i stosować wyrażenia z języka codziennego oraz wyrażenia potoczne jak również bardzo proste wypowiedzi mające na celu zaspokojenie konkretnych potrzeb. Potrafi przedstawić siebie lub inną osobę oraz zadać jej pytania dotyczące – na przykład miejsca zamieszkania, jej znajomych, posiadanych przez nią rzeczy, etc. – może także odpowiedzieć na pytania tego samego typu. Potrafi porozumiewać się z innymi w prosty sposób jeśli jego rozmówcy mówią wolno i wyraźnie oraz wykazują chęć współpracy. |